Recordaanvraag van investeerders - Scalable Capital overschrijdt 1 miljoen ETF- en aandelenbeleggingsplannen

• Maand na maand investeren klanten van Scalable Capital in meer dan een miljoen beleggingsplannen
  • Klanten kunnen beginnen met het opbouwen van vermogen voor hun pensioen met kleine maandelijkse investeringen en geen commissie op alle ETF's, evenals een breed scala aan aandelen en fondsen
  • Erik Podzuweit, mede-oprichter en mede-CEO van Scalable Capital: "Tegen de achtergrond van stijgende inflatie en de steeds groter wordende pensioenkloof zijn gemakkelijke en betaalbare beleggingsapps zoals die van Scalable Capital essentieel voor particuliere klanten."

München, 11-01-2023 Scalable Capital, een toonaangevend investeringsplatform in Europa, heeft de grens van één miljoen beleggingsplannen overschreden. Deze mijlpaal toont aan hoe populair de commissievrije beleggingsplannen van Scalable Capital zijn en benadrukt hun belang voor pensioenvoorzieningen op lange termijn. Ze stellen klanten in staat om vermogen op te bouwen voor hun pensioen met kleine maandelijkse investeringen en geen commissie op alle ETF's, evenals een breed scala aan aandelen en fondsen, vanaf slechts 1 euro per maand.

"Vooral met het oog op pensioenplanning en de vaak lange tijdshorizon die daarmee gepaard gaat, is het zinvol om een deel van het vermogen te beleggen in ETF's en aandelen. Dit is steeds duidelijker geworden voor beleidsmakers in de politiek, die beleggen willen stimuleren. Toch zullen ook particuliere pensioenvoorzieningen en beleggen essentieel blijven om het pensioengat te dichten", aldus Erik Podzuweit, medeoprichter en co-CEO van Scalable Capital.

Zelfs in een tijd van grote wereldwijde onzekerheid en marktvolatiliteit openen mensen in heel Europa nieuwe beleggingsplannen, waarmee zij blijk geven van een sterke toewijding aan langetermijninvesteringen in kapitaalmarkten. "Tegen de achtergrond van stijgende inflatiecijfers en de steeds groter wordende pensioenkloof, is een eenvoudig en betaalbaar beleggingsaanbod zoals dat van Scalable Capital essentieel voor particuliere klanten. Beleggen is het nieuwe sparen", aldus Erik Podzuweit.

Commissievrije spaarplannen met kleine bedragen maken beleggen aantrekkelijk

Scalable Capital heeft diens aanbod voortdurend uitgebreid om beleggen voor iedereen toegankelijk te maken. Klanten van de Scalable Broker kunnen al vanaf 1 euro beleggen in alle ETF's die op de Duitse markt beschikbaar zijn, evenals in een breed scala aan aandelen en beleggingsfondsen - allemaal zonder commissies. Met "Scalable Wealth" - een aanbod voor digitaal vermogensbeheer dat tot nu toe alleen beschikbaar is in Duitsland en Oostenrijk - kunnen klanten een individuele en automatisch beheerde ETF-portfolio opzetten met slechts 20 euro per maand en zonder initiële minimuminvestering. Deze lage instapdrempels maken beleggen voor iedereen aantrekkelijk - ongeacht leeftijd, woonsituatie of inkomensniveau.

Volgens een recente analyse van het gedrag van klanten belegt elke tweede klant van de Scalable Broker regelmatig via een beleggingsplan. Gemiddeld hebben beleggers drie beleggingsplannen in beheer en beleggen ze ongeveer 470 euro per maand. Meer dan 90 procent wordt belegd in ETF's en iets minder dan 10 procent in individuele aandelen. De grootste groep beleggers is tussen de 26 en 35 jaar oud, met ongeveer 43 procent, gevolgd door de leeftijdscategorie 36 tot 45 jaar. De populairste beleggingen onder klanten zijn ETF's die een brede index volgen, zoals de MSCI World.

Investeren in beleggingsplannen via Scalable Capital is niet alleen eenvoudig en betaalbaar, maar ook zeer flexibel. Het platform biedt klanten een productuniversum van meer dan 7.500 aandelen uit alle belangrijke indices wereldwijd, meer dan 1.700 ETF's van meer dan 30 beschikbare uitgevers en een brede selectie van actief beheerde fondsen zonder initiële kosten om te handelen of te beleggen. Beleggers kunnen kiezen uit vijf uitvoeringsfrequenties - van maandelijks tot jaarlijks. Betalen gaat eenvoudig en commissievrij via een incassomachtiging.

Met negen uitvoeringsdagen om uit te kiezen per maand, kunnen gebruikers hun betaling instellen op basis van hun inkomende salaris. Ze kunnen het bedrag van het beleggingsplan op elk moment pauzeren of aanpassen, evenals de frequentie, zonder extra kosten. Er is zelfs een optie om het beleggingsbedrag automatisch aan te passen aan de inflatie.

Over Scalable Capital

Scalable Capital is een toonaangevend digitaal investeringsplatform in Europa dat beleggen voor iedereen gemakkelijk en betaalbaar maakt. Met de Scalable Broker kunnen klanten zelf handelen in aandelen, ETF's, fondsen en cryptovaluta om hun eigen portfolio’s op te bouwen. Via de digitaal vermogensbeheerdienst kunnen zij hun beleggingen professioneel laten beheren. Meer dan 600.000 klanten maken al gebruik van de diensten.

Scalable Capital is opgericht in 2014 en is al actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. De investeringsmaatschappij, die onder toezicht staat van BaFin en de Bundesbank, heeft meer dan 10 miljard euro aan activa in beheer. Naast Scalable’s activiteiten voor particuliere klanten, exploiteert het bedrijf B2B-oplossingen. Tot de langdurige partners behoren ING, Barclays Bank in het VK, de robo-adviseur Oskar en de Santander Group in Spanje. Scalable Capital heeft meer dan 400 mensen in dienst verdeeld over kantoren in München, Berlijn en Londen. Samen met het oprichters- en managementteam rond Erik Podzuweit en Florian Prucker streven ze ernaar om beleggen toegankelijk te maken voor iedereen.

Meer informatie vindt u op:

Een factsheet, foto's of eerdere persberichten zijn voor u beschikbaar in de newsroom van Scalable Capital.

Voor eventuele persvragen:

Ina Froehner