Scalable Capital betaalt 2,3% rente op deposito’s en combineert flat-rate beleggen met rente-inkomsten

• Het aanbod is geldig voor nieuwe en bestaande klanten van PRIME+ tot een inleg van 100.000 euro
  • PRIME+ verenigt een zeer concurrerende rente van 2,3% op het kassaldo met een betaalbare en uitstekende broker-service voor het handelen in aandelen en ETF's
  • Erik Podzuweit, oprichter en mede-CEO van Scalable Capital: "We hebben het PRIME+-lidmaatschap zo aantrekkelijk gemaakt dat het bijna onverantwoord zou zijn om geen lid te worden."

München, 26-01-2023. Scalable Capital, een toonaangevend beleggingsplatform in Europa, betaalt 2,3 procent rente op kassaldi om beleggers te laten profiteren van de positieve rentetrend. Het aanbod start op 1 februari en geldt voor zowel nieuwe als bestaande klanten van PRIME+ in heel Europa. Het prijsmodel PRIME+ combineert een marktleidend aanbod van depositorente met de meest betaalbare en beste broker-service voor aandelen en ETF's.

"Voor slechts 4,99 euro biedt PRIME+ u een full-service beleggingsaanbod; een combinatie van handel in wereldwijde aandelen, beleggingsplannen in ETF's en het verdienen van rente over uw geld. Naast concurrerende rentetarieven zijn zowel onbeperkt handelen als beleggingsplannen kosteloos", zegt Erik Podzuweit, oprichter en co-CEO van Scalable Capital. "We hebben het PRIME+-lidmaatschap zo aantrekkelijk gemaakt dat het bijna onverantwoord zou zijn om geen lid te worden."

De variabele rente van 2,3 procent per jaar wordt betaald vanaf de eerste euro op de depositorekening tot 100.000 euro, wordt elk kwartaal bijgeschreven en geldt tot nader order. Alle klantendeposito's zijn tot 100.000 euro beschermd door het wettelijke depositobeschermingsstelsel van Duitse banken en daarboven door het depositobeschermingsfonds van particuliere Duitse banken. De rekening en de effectenrekening worden aangehouden bij de Duitse bank Baader Bank AG. Belastingen uit renteopbrengsten worden vermeld in een intuïtief belastingrapport, dat jaarlijks wordt verstrekt, om klanten te helpen bij hun belastingaangifte.
PRIME+ loont niet alleen financieel, maar biedt ook tal van nuttige functies. Met portfoliogroepen kunnen klanten hun effecten ordenen voor een beter overzicht, met prijsalerts kunnen zij ongunstige koersbewegingen vroegtijdig detecteren en de functie "Smart Predict" toont de waarschijnlijkheid dat een limiet- of stoporder wordt uitgevoerd.

Alle bestaande klanten kunnen te allen tijde eenvoudig overstappen naar PRIME+. PRIME Broker-klanten krijgen hun jaarlijkse kosten pro rata terugbetaald. Alle prijzen en aanvullende diensten blijven ongewijzigd. Het openen van een rekening kan in slechts enkele minuten gebeuren en is volledig papierloos.

Over Scalable Capital

Scalable Capital is een toonaangevend digitaal beleggingsplatform in Europa dat beleggen eenvoudig en betaalbaar maakt voor iedereen. Met de Scalable Broker kunnen klanten zelf handelen in 7.500 aandelen, 2.400 ETF's en 3.000 fondsen om hun eigen portfolio’s samen te stellen en te profiteren van rente over hun tegoed. Met het vaste PRIME+-tarief kan men onbeperkt handelen voor slechts 4,99 euro per maand. Via de digitale vermogensbeheerdienst kunnen mensen hun beleggingen professioneel laten beheren. Meer dan 600.000 klanten maken al gebruik van de diensten van Scalable. Alleen al in het jaar 2022 is het aantal beleggingsplannen verdubbeld tot meer dan een miljoen.

Scalable Capital werd in 2014 opgericht en is al actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. De beleggingsonderneming, die onder toezicht staat van BaFin en de Bundesbank, heeft meer dan 10 miljard euro aan activa in beheer. Naast diens activiteiten voor particuliere klanten biedt de onderneming ook B2B-oplossingen aan. Tot de vaste partners behoren ING, Barclays Bank in het Verenigd Koninkrijk, de robo-adviseur Oskar en de Santander Groep in Spanje. Scalable Capital heeft meer dan 450 mensen in dienst verspreid over kantoren in München, Berlijn en Londen. Samen met het oprichtings- en managementteam rond Erik Podzuweit en Florian Prucker streven zij ernaar iedereen in staat te stellen belegger te worden.

Meer informatie vindt u op:

Een factsheet, foto's of eerdere persberichten zijn voor u beschikbaar in de newsroom van Scalable Capital.

Voor eventuele persvragen:

Ina Froehner